Sisustus & lifestyle since 2009

Search

UUDEN KAMERAN HANKINTA


- Mun pitäisi hankkia uusi järkkäri, mutta mistä tiedän mikä olisi sopiva? 

Neljä vuotta olen kohtalaisen hyvin pärjännyt bloggailussa, kotikuvissa ym. ihan perus "karvalakkimallilla" Canon 1100D, mutta nyt on tullut aika ottaa harppaus eteenpäin. Kamera on nimittäin kokenut kovia raksalla, se on pudonnut kerran asfaltille, objektiivissa on joku roska tms, yksi luukuista on teipattu jesarilla ja olen onnistunut roiskimaan kameraan + hihnaan maaliakin.. Ei siis kauhean esittelykelpoinen vehje enää.


Otan paljon sisustuskuvia eli kamerassa saisi olla valovoimainen objektiivi. Kuvaan myös liikkuvia lapsia, kakkuja, kukkia, sisällä ja ulkona, reissun päällä, erilaisissa tapahtumissa. Kamera saisi siis olla laadukas ja avaralla objektiivilla varustettu, jotta esim. sisustuskuvat pääsevät oikeuksiinsa. Siinä saisi olla WiFi, jotta ei tarvitsisi etsiskellä piuhoja ja kokokin saisi olla aika kompakti, jotta sitä kuskaisi mukana mielellään. Niin ja hinnan pitäisi olla kukkarolle sopiva (keskihintainen).

- Millä kameralla sinä kuvaat? Ja mitä ominaisuuksia pidät tärkeänä kamerassa? Ottaisin mielelläni vastaan suosituksia!


10 kommenttia

  1. Mulla on Canonin 7D Mark II ja se on riittänyt tosi hyvin laadukkaiden blogikuvien ottamiseen. Mulla on lisäksi tuotekuvia varten sellainen superedullinen studiovalosetti, jotka vaan laitetaan töpselillä seinään. Oon ollut supertyytis kameravalintaan jonka kanssa pähkäsin pitkään. 6D:ssä on muistaaksei Wifi. Mä kuumeilen uuden linssin perään ja haluaisin jonkun tosi valovoimaisen kiinteän linssin. Sigman Art houkuttaa :) Lykkyä kameravalintaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä Kati. Canonista olen tykännyt kans, mutta jotenkin toi Pen houkuttais.. Täytyy käydä kokeilemassa, miltä ne tuntuu käteen ;DD

      Ihanaa kevään odotusta!

      Poista
  2. Mun kuvaustaidoilla ei kauheasti voi suositella, mutta itsellä on Olympuksen PEN-E7, jossa siis wifi. Tykkään tosi paljon, kun on sellainen käsilaukkuun mahtuva malli - tulee siis helpommin kannettua mukana 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höpöhöpö! Noita minijärkkäreitä olen jo pari vuotta katsellut sillä silmällä.. Mutta jotenkin kun mulla on aina ollut vaan Canoneita, niin tuntuu niin oudolta muut merkit ;DD

      PS. Mites maalaustestit etenee?

      Poista
    2. Canonista mekin vaihdettiin Olympukseen ja enemmän oon kuvannut Olympuksulla kuin Canonilla ikinä :D

      Maalaustestit on vähän jäissä, kun nuo työt häiritsee harrastuksia. Mitäs me puhuttiin silloin teidän raksalla? Kuinka olis kiva olla kesä kotona. Niin vain samana päivänä soitettiin haastatteluun ja nyt olen kohta viikon ollut töissä :) Mutta kerron kuulumisia heti, kun jotain tapahtuu.

      Poista
    3. Oi ONNEA miljoonasti! Ihan mahtava juttu! Kun ajattelee positiivisesti, niin tapahtuu positiivisia asioita, niin se vaan menee :) Peukut täältä ja ihanaa kevättä!

      Poista
  3. Suosittelen lämpimästi noita Olympuksen PEN-sarjan kameroita. Ovat tosi näppäriä kooltaan ja silti löytyy riittävästi ominaisuuksia hyvälaatuiseen kuvaamiseen. Tohkeissaan- blogin Katri on jossain vaiheessa kirjoittanut ihan hyviä postauksia aiheeseen liittyen (muistaakseni).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä ihanainen! Pitääpä kaivella Katrin postaukset aiheesta..

      Ihanaa kevään odotusta!

      Poista
  4. Minijärkkäri Sony ILCE-6000 ja pääasiallisesti käytössä 35 mm F1.4 kiinteä linssi lisäksi käytän 55-210 m linssiä, löytyy WIFI ja todella runsaasti ominaisuuksia. Olen ollut hyvin tyytyväinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! Noi Sonyt ja Nikonit on olleet jotenkin mulle vieraita, mutta aion ehdottomasti tutustua tähän (sun kuvat on niin huippuja)!

      Poista

Kommenttien valvonta on otettu käyttöön, joten kirjoittamasi teksti ei välttämättä tule heti näkyviin. ★